Як розвинути у дитини якості переможця

18.01.2016 16:25

Як розвинути у дитини якості переможця

Кожний батько бажає своїй дитині успіху в житті, і, на думку вчених, досягнути цього спроможна кожна людина. Дослідники Джеф Браун і Марк Дж. Фенкс стверджують, що, всупереч розповсюдженій думці, людям не просто таланить народжуватись у сприятливих умовах, які і створюють з них переможців, людина сама здатна навчити свій мозок мислити, як переможець.

Далі представлені кілька тактичних порад з нової книги Брауна й Фенкса «Мозок переможця». Ваша дитина може використовувати їх, щоб добитись чудових результатів незалежно від того, чим є для неї поняття успіху.

1. Бути гнучким. Покажіть дитині, що, наскільки легко хандрити при невдачі, настільки ж легко проаналізувати, що вийшло, а що ні, й думати, над чим попрацювати, щоб наступного разу зробити це краще. «Мозок переможця відновлюється після життєвих проблем шляхом переборення недопрацьованого, осічок і збоїв, незалежно від того, є вони результатом власних зусиль чи викликані обставинами, непідконтрольними людині. Переможці переглядають свої невдачі таким чином, щоб вони слугували на користь, і визнають, що коли все йде всупереч наміченому плану, це зовсім не означає, що справа програна, адже й дійсно невдача – це зазвичай нова прихована можливість».

2. Сфокусуватись. Браун і Фенкс уподібнюють ідею більш вузького фокусування скаковому коню, якому вдягають шори для того, щоб відгородити його від відволікаючих факторів на своєму шляху. Ваша дитина може спробувати на якийсь час відволіктись від роботи за допомогою простої медитативної вправи: закрити своє шкільне завдання та звернути увагу, сфокусуватись на дрібницях, що її оточують – на звуках, предметах, запахах. Коли вона повернеться до свого завдання, то буде у стані значно розширити підхід до того, що робить.

3. Задіяти «радар своїх можливостей». «Радар можливостей» – це здатність перетворити в натхнення все те, що більшість людей будуть сприймати як невдачу або незначний нюанс. «Образно кажучи, переможці весь час сканують спалахи на екрані свого радара, і коли спалах виглядає цікавим, вони починають його вивчати більш прицільно», – кажуть дослідники.

При цьому Браун і Фенкс посилаються на Жоржа де Местралі, швейцарського інженера, який винайшов прообраз сучасної застібки «Velcro» («липучки»). Одного разу після прогулянки зі своїм улюбленим собакою йому довелося з великим трудом видалити кілька гірських реп’яхів з його шерсті. З інтересом роздивляючись під мікроскопом, яким чином рослина чіпляється за одяг і шерсть, він узяв цей принцип «приставучого» реп’яха за основу свого винаходу. Жорж де Местраль – чудовий приклад людини, яка використала свій тонко налаштований «радар можливостей».

«Люди з винятковим «радаром» визнають, що можливості не завжди приходять до нас у подарунковій упаковці з ефектно зав’язаною стрічкою; частіше вони приходять «загорнуті» у проблему чи ідею, яку всі інші просто не помітили». Заохочуйте вашу дитину розвивати свій «радар», охоплюючи різні аспекти зробленої нею спроби, яка дійсно спрацювала; докладно зупиняйтесь на цих аспектах, щоб дитина не визнала себе переможеною при першій ознаці поразки.

4. Піклуватися про мозок. Часто оптимальне функціонування мозку не данина природи, а результат докладної турботи про нього. Це як оберігати те, що дала природа. Виходить, те, що добре для тіла, як правило, добре і для мозку (який у кінцевому рахунку також є частиною тіла). Дослідники визначили чотири корисні звички в турботі про здоров’я мозку: це фізична активність, багатий і значущий досвід (роботи мозку), харчування здоровою для мозку їжею й достатня кількість повноцінного сну.

Для дітей шкільного віку більшість педагогів рекомендують від години й більше фізичної активності та 8-10 годин сну на день. Багатий і значущий досвід можна отримати за допомогою різних факультативів або хобі. Продукти, багаті на Омега-3 й Омега-6-поліненасичені жирні кислоти, що містяться в жирних сортах риби та оліях, а також антиоксиданти, що містяться у фруктах та овочах, на думку Брауна й Фенкса, є найкращою їжею для мозку.

5. Перезавантажуватись. Якщо ви опинитесь у стані неочікуваного провалу в тому, що у вас зазвичай виходить добре, спробуйте перезавантажитися. Візьміть кілька уроків, прочитайте книгу, що зорієнтована на новачків, або потренуйтесь у деяких базових вправах. Провідні спортсмени часто роблять саме так, але це можна віднести й до будь-якої іншої навички чи завдання, де ви спіткнулися. Для вашої дитини це може означати початок справи з чистого аркушу й повернення до витоків. Якщо, наприклад, вона бореться із труднощами в математиці, запропонуйте їй почати новий раунд з виконання простих прикладів на додавання-віднімання й у подальшому поступово працювати над тим, щоб надолужити попередні навички.

За матеріалами книги «Мозок переможця» Джефа Баруна й Марка Дж. Фенска

—————

Назад


Контакт

Mach mit! від Десятник



https://www.facebook.com/tanja.swit